Friday 5 October 2012

MLM S***k!!! (Astaghfirullahalazim..)

Huh..Suspen je tajuk ni kan..

Jom kita borak pasal MLM. Kalau dulu, dgr je kawan2 MLM yg ajak keluar sure kita rasa mcm hesitate atau dgn bahasa melayunye rasa taknak. Yes, saya pun macam tu, alasan semua org sama je dengan semua orang, bosan mendengar cerita pasal networking MLM dan kononnya pelbagai bonus yang diperolehi. Then bila ditanya, bagaimana nak daftar?.. Masa tu mulala keluar cerita tak best macam "nak join ni ko kena bayar registation RM#### atau RM#####...(tak agak2 nak join 4-5 angka kena bayar) pastu kalau ko takde duit, aku ada kawan kerja bank, ko boleh buat loan, cpt approve..."...ewaahh...bestnyer aku nak buat loan sbb nak join MLM. Suka2 je kan..pastu sambung si Polan ni lagi "pastu nnt kiterang ajar mcm mana nak cari downline.."...Timbul persoalan, MLM ni wajib ada downline ke? Pandangan peribadi saya, setengah MLM mmg kena ada sbb bonus bergantung kpd downline 100%..ntahla, saya nk cerita lebih2 pon saya x pasti..

Frankly speaking, saya pun x suka MLM, xdela sampai benci. Tapi kalau kena dgn konsep MLM yg bukan jenis memaksa cari downline, sangat ok. MLM jenis ni sesuai utk orang yg suka berbisnes dengan produk yang dah ready made. Nanti saya cerita detail kat entry lain, bagaimana saya boleh terjebak dengan Shaklee.

Daaa..nak dress up dulu then gi branch Shaklee utk amik stock org order..:-)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Find Us on Facebook