Friday 13 July 2012

Susu ku mencurah

Ha...baca tajuk mcm gempak je kan? Tp mmg gempak pun tp jgnla bygkan mencurah mcm air terjun plak..yg pastinya lebih banyak drp biasa.

Kenapa ye?

Semestinya sebab saya tgh consume vitamin shaklee utk bagi tambah susu. Alhamdulillah walaupun baru 3 hari saya consume so far dh npk kesan positif.

Baby saya baru umur 35 hari dan saya cuba utk fully breastfeed walaupun ada sesekali mak saya terpaksa bagi susu formula sbb ank menangis kelaparan tp saya plak tgh sakit perut dok membuang air besor.. Nak tak nak kene la bg replacement kalau tak meraung je la.

Lately ni sebelum start amik vitamin, susu yg saya perah cuma boleh dpt 3oz atau jrg2 skali dpt 4oz. Cecah 5oz pn bru skali sepanjang 35 hari ni tu pun masa awl2 aritu. Tapi pagi ni saya dapat perah byk, dpt 6oz walaupon sepanjang malam semalam Baby Marissa asyik nenen je. Dan yg paling penting susu saya nampak pekat drp biasa. Alhamdulillah...

Utk pengetahuan semua sekarang ni saya tgh consume vitamin berikut:-
1. Vita-Lea iron formula
2. Vitamin B complex
3. Vitamin C
5. Alfalfa

Bleh klik sini kalau nak tahu kebaikan vitamin2 ni.

Sehingga di sini dulu ye, nanti saya share lagi kebaikan mengambil vitamin...:-)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Find Us on Facebook