Sunday 16 September 2012

Tips Untuk Kurus

Harini saya nak share tips untuk kurus yang saya petik drp blog zuzila.com iaitu blog pakar kecantikan. Ada banyak tips yg dia cadang dan saya cuma petik 2 tips sahaja yg mana tips ini sgt senang dan sebelum ni pon mmg saya sering berpesan kpd customer saya. Jom kita baca tips yang Kak Zu bagi ni:-


1. Banyakkan mnum air masak sehari. Sekurang-kurang 3-4 liter sehari.Lebih banyak adalah lebih baik. Mengapa perlu minum air banyak? Tubuh badan manusia memerlukan air.Oleh itu dengan pengambilan air,toksin dalam badan dapat dikeluarkan dengan cepat. Ini adalah satu rahsia kurus dan turunkan berat badan dengan cepat dan berkesan dan harga amat murah.

2. Kawal habit makan yang buruk. Semasa makan sila pastikan anda minum air masak terlebih dahulu sebanyak 2 gelas. Pilih makanan yang rendah kalori atau makan dengan jumalah yang sederhana. Sebelum ini anda ambil 2 senduk nasi dan cuba kurangkan kepada 1 senduk sahaja dan pilih makanan kateogori hijau seperti sayur-sayuran. satu cawan bayam hanya ada 7 kalori sahaja berbanding dengan satu potng kek yang mengadungi 200-400 kalori.

Ok, so apa lagi, sapa yg rasa risau asyik lapar je dan nafsu makan membuak2, jom cuba tips di atas.

Dan jgn lupa ambil Lecithin 2 bj setiap kali selepas sarapan, mkn tghari dan malam untuk membantu penyingkiran lemak.

Selamat Mencuba

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Find Us on Facebook